Důležité změny administrativy od 1. 1. 2024

S ohledem na legislativu a kontroly producentů a ČNB jsme nuceni: 1. přistoupit k rozšíření okruhu případů, kdy je nutné dodávat ZZJ k obchodům ŽP a 2. opravy povinných příloh akceptovat výhradně elektronicky.

Záznam z jednání k životnímu pojištění i u změn bez navýšení pojistného

Záznam z jednání je nutno vyplňovat v případě podstatné změny životního pojištění, tedy vždy, když dochází ke změně v rozsahu pojištění, nebo ve výši pojistného. Nově jsou za podstatnou změnu rozsahu pojištění považovány i případy, kdy v souvislosti se změnou nedochází k navýšení pojistného, tj. například odebrání jednotlivých rizik nebo osob z pojištění. I v těchto případech je nutno s klientem sepsat Záznam z jednání. V Záznamu z jednání musí být zaznamenány požadavky klienta a odůvodnění, proč je pro něj toto řešení – změna stávajícího produktu – vhodné.

V případě, že se podstatná změna bude týkat rezervotvorného pojištění, je nutno klientovi před provedením změny poskytnou radu. Rada zahrnuje provedení analýzy, porovnání alespoň tří produktů a posouzení, zda je pro klienta vhodné provedení změny a ponechání stávající pojistné smlouvy nebo zda by s ohledem na jeho požadavky a jeho stávající finanční situaci nebylo vhodnější nahrazení stávající smlouvy novou. Zároveň je potřeba zohlednit i klientův aktuální zdravotní stav a nové čekací lhůty.

V případě Záznamu z jednání k podstatné změně pojištění rovněž platí, že Záznam nelze vyhotovovat až po podstatné změně pojištění, nýbrž v průběhu jednání s klientem.

K technickým změnám, změně adresy, telefonního nebo e-mailového kontaktu, změně jména po svatbě apod. nadále není nutné ZZJ vyhotovovat.

Opravy povinných příloh pouze elektronicky

Další významná změna se týká oprav povinných příloh. Od nového roku budou opravy povinných příloh akceptovány výhradně skrze elektronickou opravu v EPP (tzn. nebudeme moci akceptovat opravy propiskou na vytištěných EPP. Bude nutné udělat opravu v EPP a následně provést s klientem SMS podpis, nebo opravený formulář vytisknout k podpisu).

Díky provádění opravy přímo v EPP se mimo jiné zrychlí zpracování ohroženek. Tato změna se týká všech segmentů, které jsou dostupné v EPP – netýká se investičního segmentu, kde přílohy generuje BT Invest.

Správně vyplněné povinné přílohy Vás chrání při komplikacích plynoucích ze stížnosti klienta.

V případě dotazů se prosím neváhejte obrátit na Podporu partnerů přes 255 710 555, podpora@brokertrust.cz nebo chat v Bety 2.0.

Váš Broker Trust

Související články

Nezařazené

Krásné Vánoce. Kdo je nejdůležitější hvězda finančního nebe?

Dovolte, abychom Vám za celý Broker Trust a autory článků na našem blogu popřáli veselé Vánoce a bohatý nový rok 2025 po všech stránkách.

19. 12. 2024 1 minuta čtení

Výnosy

Co si pohlídat u DIPu či stavebního spoření před koncem roku, abyste nepřišli o tisíce

Do konce roku zbývají necelé tři týdny, a i když se mnozí už vidí spíše u vánočního stromku nebo v horším případě řeší nákupy dárků, vyplatí se věnovat pár minut…

12. 12. 2024 7 minut čtení

Nezařazené

Kupujete, dědíte nebo jste dostali darem nemovitost? Ochraňte ji a neudělejte chybu v pojištění

Pořídili jste si vysněný dům, dostali darem chalupu nebo zdědili byt po prarodičích. To s sebou přináší nemálo papírování a náležitostí. Správně nastavené pojištění nemovitosti by pro vás mělo být…

28. 11. 2024 6 minut čtení

Zpět na články

Poznejte naše chytré nástroje

Rádi vás pozveme na kávu . Nechte nám na sebe kontakt.